söndag 16 mars 2008

Thailändsk karaoke och bra chablis

Mitt liv flirtar med kontrasterna. Jag gillar det. Livet och flirtandet.


Jag har denna vecka försökt hitta den perfekta balansen mellan bohemiskt konstnärsleverne och fashionabelt storstadsliv (nåja...).


För första gången i mitt liv har jag målat på riktig duk och jag känner att jag har hittat rätt. Jag har kommit i hamn. Jag är fruktansvärt nöjd med resultatet och antagligen kommer Sotheby's och Christie's slåss gula och blå om tavlan när jag lämnar Island.

För att få lite distans till allt mitt skapande, var jag inte helt svår när jag blev medbjuden till designhotellet 101 Reykjavik på lördagen. Känns lagom dekadent att runt lunchtid sippa i sig en flaska bättre chablis till en kostnad av en halv månadshyra. Tack för det, studentliv!


Nästa kontrasterande u-sväng utgörs av kvällens pitstop på den underliga karaokebaren. En medelålders dam sjöng yesterday, en polsk lättklädd sjöng något polskt örhänge, men jag fastnade mest för de thailändska textraderna. Är det något som är exotiskt på Island så är det detta.





Tack och hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är någon man kan se med ett målarstaffli och en basker lite slarvigt på sniskan, kanske kompletterat med någon liten scarf, samtidigt sippandes ett glas vin när han målar ut sina innersta tankar så är det ju Martin..lyssnades till någon skön svensk trubadur! Kanske ska ta och beställa en signerad tavla nu innan du blir dunderkänd ;) Livet på ön verkar ju fortsatt gott! N A J S!

Anonym sa...

Baskern är jag alltid noga med, louise. Däremot är det väl lite si sådär med staffli och tavla. Du är välkommen att beställa. Säg bara vilket motiv och vilken färgpalett du önskar. Sannolikt leverar jag något helt annat - jag är ju konstnär. Numera.