tisdag 11 mars 2008

...

Det är en viss sak i denna stad som är mycket märklig. Och det slår mig varje morgon jag går till skolan. Det jag tänker på är ett vanligt övergångsställe med röd och grön gubbe. Oj, vad spännande tänker ni säkert. Så rysligt spännande är det inte, men jag funderar ändå över det.

Börjar jag gå precis när det är grönt och går det snabbaste jag kan (snabbaste gången, inte något småjoggande) så hinner den gröna gubben börja både låta och blinka frenetiskt innan jag är över på andra sidan.

Jag är ju ung och frisk, men tänk om jag vore gammal och halt?

Så hade det inte varit i Sverige. Jag saknar Bregott och en stat som tänker på mitt bästa.

Höj skatten och sänk farten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

...just like paris

Anonym sa...

just like heaven...snart kommer jag martin