fredag 4 april 2008

Vår vår. Vår alldeles egna vår.

I dag har jag varit varit väldigt glad över våren i denna stad. Jag har suttit ute och solat mina kinder och bara frusit lite. Det är bra. Jag tycker det är konstigt att man hinner glömma, förundras, vänja sig och glömma igen. När det gäller vädrets skiftningar alltså. Liksom, man blir ju alltid lika förvånad varje år våren ger långfingret till vintern och stjäl hela showen. Om någon dag ska jag nog unna mig en glass på torget. Jag gillar våren och jag gillar när trottoarens grus knastrar under sulan.

När det inte knastrar under sulan så skriver jag förmodligen några rader om The Cod Wars. Mina studier håller mig sysselsatt så det räcker. Men, att hänga läpp för det vore helt klart fel. Det är bara några veckor kvar nu, sen är jag en fri man en hel sommar. En sommar som det förmodligen kommer knastras en del under sulan.

Jag har tur som har penna och papper, ni har tur som har mig.

Reykjavik stad - it's in my jeans,
Martin

Inga kommentarer: